Ułatwienie i redukcja kosztów

Budowanie w okolicy rzeki, która jest głęboką i nadającą się do transportu betonowych prefabrykatów to znaczące ułatwienie i redukcja kosztów. Mowa tu dokładnie o tym, że transportowanie materiałów budowlanych drogą wodną jest tańsze i dlatego bardzo wiele budynków powstaje w sporych miastach przy rzekach, bo drogami wodnymi transportuje się bardzo wiele masywnych ładunków, a droga asfaltowa nie w każdy przypadku utrzyma gotowy element konstrukcyjny ze stali ważący ponad sto ton. Element tego typu plus ciężar pojazdu dostawczego to czasami uszkodzenie drogi wykonanej z asfaltu. Uszkodzeniu czasami może ulec też rura transportująca wodę pod drogą asfaltową, a w przypadku rzeki tego typu uszkodzenia raczej nie powstaną, ale uszkodzeniu może ulec nabrzeże, jeśli operator pchacza nie zachowa szczególnej ostrożności. Ewentualność ta może oznaczać wstrzymanie prac na budowie, ale i tak wielu uważa rzekę za lepszą drogę do transportu betonowych prefabrykatów niż opcja z asfaltu, bo niektóre rzeki są niebywale szerokie i głębokie, czyli sprzyjają inwestycjom w miastach, które rozbudowują się nad tymi rzekami.

Międzynarodowe przewóz osób i paczek do Niemiec

Utrudniony transport

Miasta bardziej oddalone od takich rzek mają problem z rozwojem, bo w ich przypadku wybudowanie sporego budynku jest opcją o wiele trudniejszą. Koszty transportu materiałów budowlanych rosną i to znacząco, a poza materiałami budowlanymi trzeba też przetransportować sprzęty takie jak olbrzymie dźwigi i dlatego wielkie budynki powstają w miastach znajdujących się nad sporymi rzekami, bo one zmniejszają koszty transportu. Podobnie jest rzecz jasna z towarami, które płyną z tych miast rzekami do portów, ale jeśli blisko nie ma sporej rzeki to najczęściej brakuje też wysokich budynków. Z tych przyczyn miasta na pustyniach to pewna ilość niewielkich budynków i może kilka większych. Bardziej okazałych konstrukcji brakuje ze względu na koszt transportu masywnych elementów ze stali po typowych drogach asfaltowych. Na taki transport potrzebne są zezwolenia, których mogą nie udzielić administratorzy tych mniejszych i krętych dróg.